מוגש בשיתוף  Reut One החופש לבחור את הטוב והמתאים ביותר. Reut One הינה בית פתרונות בתחום מערכות CRM המתמחה ביישום, פיתוח והטמעת מערכות CRM.

המציאות הכלכלית מחייבת את כולנו – או לפחות את רובנו – לנסות ולחסוך בכל מקום שאפשר: בבילויים, בסופר, בלבוש, בכל דבר, כולל הטלפון הנייד, כמובן. לכן שמחנו כשבשנת 2010 שונתה הרגולציה בכל הנוגע לתקשורת הסלולרית. חווינו הקלות בכל הקשור בקנסות יציאה ובניוד מספרים והכרנו חברות סלולריות חדשות ששינו לחלוטין את פני השוק ואיפשרו הקלה משמעותית בתשלום החשבון החודשי לחברות הסלולר.
אך בזה לא תם השינוי. חברות הסלולר ראו כי עליהן להרוויח במקומות בהם הפסידו ופתחו בתחרות חדשה לחלוטין: אספקת קווים נייחים. בכך הן הזניקו אל קו המרוץ את כל חברות התקשורת שקודם היו מקובעות באזורי הנוחות שלהן .

.

נכון לשנת 2013 אנחנו יכולים לראות שאפשר לקנות מכשירי סלולר בסופר, שספקי הכבלים והלווין מוכרים גם חבילות אינטרנט וטלפון ביתי ושאר ספקי התקשורת השונים מוציאים מעת לעת חבילות אטרקטיביות וחדשות ולו בלבד שאלו יהיו פתיון לגיוס לקוחות חדשים.
בבית ישראלי ממוצע ניתן למצוא בממוצע טלפון סלולארי אחד על כל ילד שעבר את גיל המצוות, לעיתים הרבה לפני; גם לכל אדם בוגר ישנו מכשיר סלולארי אחד לפחות. יחד עם זאת ניתן למצוא גם טלפון נייח ברבים מהבתים. למה? אולי כי אנחנו רגילים, אולי כי הפרסומות עושות את שלהן, אולי בגלל המסלולים הזולים יחסית. אבל, הסבירות שאנו נקיים שיחת טלפון מטלפון קווי כאשר אנחנו נמצאים בבית היא יחסית נמוכה. רובנו עדיין ננהל את רובם המוחלט של השיחות שלנו בטלפון הסלולארי, כי כך אנחנו רגילים ומכיוון שכולם יודעים ששם בטוח נהיה זמינים.
סביר מאד להניח שהקו הביתי משמש אותנו עבור האינטרנט בלבד. יחד עם זאת, יכול להיות שאנחנו עדיין משלמים על הקו הזה מחיר יקר שלא תואם את רמת השימוש שלנו בו. כדאי לדעת כי קיים היום מגוון לא קטן של אפשרויות לאלה מאיתנו שלא מדברים הרבה ורוצים לשלם פחות. בכל מקרה, מומלץ מעת לעת להיכנס לאתר כמהזה המאפשר השוואה בין הספקים השונים ולהתעדכן בנוגע למבצעים קיימים.

.

על מנת שתבחרו את המסלול הנכון עבורכם, עליכם לדעת בוודאות כמה אתם מדברים בחודש. זאת ניתן לדעת באמצעות החשבונית החודשית אותה אתם מקבלים מספק התקשורת שלכם.
לנוחיותכם, ריכזנו עבורכם שלושה מסלולים אטרקטיבים, במידה ואינכם מדברים הרבה, באמצעותם יתכן ותוכלו לחסוך בחשבון הטלפון שלכם:

הקו הקל של בזק: למסלול זה יש תשלום חודשי של 25.32 ש"ח (אחזקת קו). על כל דקת שיחה לטלפונים נייחים תשלמו 25.32 אג' לדקה ולסלולר 14.02 אג' לדקה. ישנה עלות נוספת בשל התקנת הקו ובקו זה אין בנק דקות, כך שבמידה ואתם יודעים כי אתם מדברים לא מעט, יתכן וזהו איננו המסלול האידיאלי עבורכם. כדאי לדעת כי את המסלול הזה צריך לבקש מנציגי השירות בבזק מאחר והם לא תמיד מציעים אותו ללקוחות. המסלול מומלץ לאנשים שמשתמשים בקו בעיקר לגלישה ברשת אבל עדיין רוצים טלפון קווי בבית. בהקשר זה, קחו בחשבון שהמסלולים של שאר החברות יושבות על תשתית האינטרנט ובמקרה של הפסקת חשמל לא יפעלו.

חבילת בסיס של בזק בינלאומי: למסלול זה יש תשלום חודשי של 9.90 ש"ח. על כל דקת שיחה לטלפונים נייחים תשלמו 8 אג' לדקה ולסלולר 15 אג' לדקה. גם בקו זה ישנה עלות נוספת בשל התקנת הקו, וכמו בקו של בזק אין בו בנק דקות.

לא דיברת לא שילמת של 012: במסלול זה לא קיים תשלום חודשי. על כל דקת שיחה תשלמו 20.17 אג' לדקה. גם בקו זה ישנה עלות להתקנת הקו וכאן גם קיימת עלות לנתב תקשורת שניתן לחלק אותה ל-36 תשלומים.

.

כדאי לדעת כי קיימים מסלולים נוספים אצל שאר חברות התקשורת, המציעים בנק חבילות דקות לניידים ולנייחים. תמיד רצוי ומומלץ לבצע סקר שוק לפני הזמנת הקו מכל ספק תקשורת. בכל מקרה, טיפים נוספים לחסכון תוכלו לקבל בבלוג השקל הפתוח לקהל הרחב.

לסיכום, מהפיכת התקשורת פתחה את השוק ויצרה עבור הצרכן הישראלי אפשרות הגיונית וסבירה לתשלום לקו הנייח שלו. מומלץ לבדוק מדי פעם את המבצעים השונים – יתכן ותוכלו גם אתם להוזיל את עלויות התקשורת הביתית.

דילוג לתוכן