"תביאו שניים, תביאו שלושה, תביאו ארבעה ילדים"…מכירים את השיר? ילדים זו שמחה – בכך אין ספק. כל הורה ממוצע יגיד לכם שכל ילד שהוא הביא לעולם תרם לא מעט לשמחת החיים שלו. הבעיה מתחילה בעלויות הגבוהות הכרוכות בגידול ילדים. ילדים עולים הרבה מאד כסף.

הסטטיסטיקות אומרות כי עד גיל 18, ילד עולה בממוצע להוריו כחצי מליון שקלים. בשלוש שנים הראשונות לחייו יעלה כל ילד להוריו באזור ה 100,000 ש"ח. אלו הם סכומים לא מבוטלים כלל וכלל. כל זוג שרוצה יותר מילד אחד שוקל כבר בהתחלה כיצד ניתן לחסוך בהוצאות.

כחלק מהשיקולים הכלכלים העומדים לפני ההורים, זוג צעיר העומד לפני הלידה הראשונה יצטרך לרכוש חבילת לידה – אלא אם כן הוא מקבל אותה במתנה מאחד מהוריו. חבילת הלידה המורכבת לרוב ממיטה, שידת החתלה, סלקל ועגלה יכולה לעלות מ-4000 ש"ח ומעלה. חלק גדול מהזוגות יחשבו כבר על העתיד ולכן את חבילת הלידה יתאימו גם לילדים הבאים. כך הדבר הוא גם מבחינת כסא הבטיחות לרכב.

כסא בטיחות לרכב הוא אחד מהמוצרים שבדרך כלל ההורים לא יחסכו בהם. כסא טוב עשוי במקרה של תאונות דרכים להציל חיים. על פי החוק, כל ילד עד גיל 8 מחויב לשבת על כסא בטיחות או כסא מגביה לרכב. המחירים של כסאות בטיחות מתחילים מ-200 ש"ח לערך  ויכולים להסתכם גם באזור ה-2,000 ש"ח לכסא. לכן ברכישת כסא לרכב כדאי לשקול כיצד ניתן לצמצם את ההוצאה.

קודם כל, כמה מילים על כסאות בטיחות – דברים שחשוב לדעת בנושא.

קיימים שלושה סוגים של כסאות בטיחות לרכב:

סלקל: מיועד לתינוקות מגיל 0 ועד גיל שנה או במשקל 9-13 ק"ג, תלוי בכתוב על הכסא.

.

 

כסא בטיחות: מיועד לתינוקות מגיל שנה ועד גיל 4 או במשקל של מ-9 ק"ג ומעלה.

.

 

בוסטר: מיועד לילדים במשקל של 18 ק"ג ומעלה. הוא ישמש את הילדים עד הגיעם לגיל 8 או לגובה של 1.45 לפחות.

.

 

מהם, אם כן, המקומות שבהם ניתן לחסוך בעלויות?

סל קל: ככלל, הסלקל הוא בדרך כלל הכסא היקר ביותר. מאחר והוא הכסא הראשוני, המטרה שלו היא להגן על תינוק בן יומו. חלק גדול מהסלקלים מגיע עם בסיס איזיפיקס שאין חובה לקנות אותו. היתרון של הבסיס הוא שהוא מעוגן לרכב ואז אין צורך לקשור בכל פעם מחדש את הסל קל, אלא רק להניח אותו על גבי הבסיס. החסרון שלו הוא המחיר. ברוב המקרים הוא מייקר כמעט בחצי את העלויות.

.

 

מושב בטיחות: קיימים היום מושבי בטיחות המתאימים לתינוק מגיל אפס; אמנם עלותם יקרה יותר אך הם חוסכים לקונה הוצאה על כסא אחד. במקרה וזוג ההורים הביא לעולם ילדים בהפרשי גיל קטנים קיים חסרון שצריך לקחת אותו בחשבון: על ההורים לשקול כיצד והאם להעביר את המושב לילד הבא אם הילד הנוכחי עדין משתמש בו.

.

 

בוסטר: המטרה של הבוסטר היא לשמש הגבהה לילד היושב עליו כדי שחגורת הבטיחות תסגר עליו בצורה הטובה ביותר. קיימים שני סוגים של בוסטרים: כאלה עם משענת העולים יותר (בצורה משמעותית) וכאלה שהם ללא משענת  ושיכולים לעלות עד אזור ה-100 ש"ח.

בכל מקרה של רכישת בוסטר יש לבחון האם על פי רוב הנסיעות שלכם קצרות או ארוכות. במידה והן קצרות כדאי לשקול את רכישת הכיסאות ללא המשענת – כך עלותם תהיה זולה יותר.

.

 

הערה חשובה: בכל מקרה של ספק – וגם אם אין לכם ספק – כדאי ומומלץ לקרוא שוב את ההמלצות לרכישת מושב בטיחות של ארגון בטרם.

לסיכום, בבואכם לרכוש כסא בטיחות לילד, עליכם לחשוב ולתכנן קדימה. זה נכון שתמיד יש הפתעות, אבל ככלל, כדאי להערך ולחשוב כיצד ניתן להתאים את הכסא הקיים לילד ולהימנע מרכישה נוספת.

והעיקר, סעו בזהירות.

***

מוגש בחסות משרד עורכי דין לתעבורה משה רבי – מתמחה בתחום דיני התעבורה ועוסק בתחום זה מזה כ-20 שנה.

עורך דין לתעבורה

דילוג לתוכן