לוחות גבס הם פתרון מצוין. נכון להיום הם מספקים מספר רב של פתרונות מגוונים, מעבר להיותם קיר או תקרה. לא מעט קבלנים או שיפוצניקים מוצאים את עצמם  מרכיבים שולחנות או מדפים מלוחות גבס. אין כמעט היום מטבח או בית שלא נעשתה בו עבודה בעזרת קיר גבס. לקיר זה יתרונות רבים: הוא קל, הוא מבודד ומכיוון שניתן לחתוך אותו בקלות לכל גודל רצוי, הוא מהווה פתרון מושלם ולא יקר כמעט לכל בעיה הקשורה במחיצה או הפרדה של קירות או חללים בבית.

אבל לא מדובר בפיתרון מושלם. אחת הבעיות מתחילות כאשר יש חור בקיר. חור שנוצר במחיצות גבס לא ניתן לסתום בעזרת טיח כמו שסותמים בקיר רגיל. התיקון אמנם לא מסובך אבל הוא מכיל שלבים רבים יותר מתיקון של קיר רגיל.

ראשית יש למדוד את גודל החור.

.

אם אתם נמצאים באזור בניה כדאי לחפש חתיכת גבס תואמת לגודל שאתם צריכים כיוון שחבל לקנות פלטה שלמה. אם בכל זאת קניתם, שמרו את החלק שנשאר – אולי תזדקקו לו בעתיד.

חתכו ממחיצת הגבס החדשה טלאי בגודל הנדרש.

.

הניחו את הטלאי על החור בקיר, סמנו על הקיר את גודל החתיכה בעזרת עפרון.

חתכו את החלק שסימנתם בעזרת סכין חיתוך.

.

הכניסו משורית קטנה ונסרו את החלק המסומן השבור עד שהוא יוצא מהמקום.

.

בעזרת משייפת, ישרו את כל המסגרת עד שכל החלקים ישרים.

הכניסו את הטלאי אל החלק שנוסר.

.

הבריגו את הטלאי בעזרת ברגים אל הקיר.

.

הכינו תערובת גבס.

.

מירחו אותה על הטלאי.

.

המתינו לייבוש מלא של האזור.

מירחו שוב את התערובת על האזור והפעם הדביקו גם סרט שריון על האזור המרוח לשם ייצוב הטלאי. עברו שוב בעזרת תערובת הגבס על הדבק.

.

המתינו לייבוש פעם נוספת.

מרחו בפעם השלישית את התערובת על המקום.

.

המתינו לייבוש.

צבעו מחדש את הקיר בצבע הרצוי.

.

לסיכום, תיקון של קיר גבס מצריך מספר רב יותר של פעולות והשקעה בנושא. אך מכיון שלטווח הארוך קירות גבס הם פתרון מצוין ולא יקר, כדאי להשקיע מידי פעם בתיקון החורים מאשר להיכנס לעלויות גבוהות אחרות.

דילוג לתוכן