Warning: A non-numeric value encountered in /home/prositec/consumers.co.il/wp-content/themes/Divi/functions.php on line 5752

צרכנות איננה עניין השמור רק למשק הבית ולחיים הפרטיים שלנו. גם כבעלי עסק אנחנו צרכנים וגם כשכירים במקום עבודה אנחנו צרכנים – קונים מצרכים שונים, כפי שמגדיר זאת מילון אבן שושן. צרכנות נבונה היא גישה שכדאי לשמור עליה בכל מקום – בבית כמו בעבודה. גם במקום העבודה שלנו, בין אם אנחנו שכירים ובין אם אנחנו בעלי העסק או המנהלים, עלינו לחשוב בצורה מושכלת על הפעולות שלנו ולדעת מה כדאי לנו לעשות וממה כדאי לנו להימנע.

כשאנחנו יושבים ליד השולחן במשרד, אנחנו מודעים היטב לכך שעלינו להתנהג ולהתנהל   נכון. בפינת הקפה, ליד מתקן המים ובשאר המקומות שאינם מוקדשים לעבודה – לפחות לא באופן ישיר – אנחנו נרגעים מעט ואולי מתנהגים אחרת. אבל גם במקום במרגוע שנמצא בתוך המשרד עלינו לחשוב על ההתנהגות שלנו – גם ליד מתקן המים המשרדי יש דברים שאסור לעשות ויש דברים שמומלץ לא לעשות.

ישנם כללים שנוגעים ישירות לעבודה שלנו:

לא לבלות שם יותר מדי זמן כשהלקוחות ממתינים

כולנו צריכים הפסקה מדי פעם, כולנו רוצים קצת לנשום אוויר, לנהל שיחה קטנה עם החבר'ה, לשתות משהו ולהירגע. אבל מה עם הלקוחות שלנו? נכון, חשוב שנהיה רגועים כדי שנוכל להתמודד היטב עם הלקוחות שלנו אבל חשוב גם שהלקוחות שלנו יהיו רגועים כשהם מדברים איתנו. אם ניתן להם להמתין יותר מדי זמן עד שנגמור לשתות מים, קפה, תה וכן הלאה ונעבור עוד פעם אחת על הרכילות המשרדית והאירועים המסעירים (?) שראינו אתמול באח הגדול, יש סיכוי טוב שנאבד את הלקוחות שלנו או שהם פשוט יאבדו את הסבלנות שלהם – זה לא יהיה נעים בשבילנו.

לא לבלות שם יותר מדי זמן כשהעבודה מחכה לנו

הסיבה הפשוטה לכך היא שאנחנו לא רוצים שהמנהל שלנו יתחיל להתעצבן  – עם התוצאות שעלות לנבוע מכך. אבל גם אם אנחנו לא חוששים מהמנהל כדאי לנו לזכור שניהול זמן הוא דבר חיוני גם עבורנו. דחיית של עבודה לא גורמת לה להיעלם אלא להיערם. במקום לעשות את מה שמוטל עלינו בנחת ובלי לחץ, אם נבזבז את זמננו ליד מתקן המים אנחנו רק נגרום לכך שיהיה עלינו לעשות הרבה עבודה בהרבה לחץ. אל תיתנו להפסקות לנהל אתכם – נהלו אתם את ההפסקות שלכם.

לא לרכל על לקוחות

לא צריך לספר הכול כשנפגשים ליד מתקן המים המשרדי או כשנאספים מסביב למכונת הקפה. חשוב להעביר מידע חיוני על לקוחות ועל שותפים לעסקים לקולגות שלנו במשרד אבל חשוב עוד יותר לא להיסחף. עלינו לשמור על פרטיות הלקוחות שלנו ולא לפרסם דברים שהם סיפרו לנו באופן אישית ולא מתוך כוונה שנפיץ ברחבי המשרד כולו.

ישנם גם כללים שנוגעים ליחסי עבודה תקינים בתוך המשרד.

לא לדבר על כל נושא שעולה לנו בראש

ליד מתקן המים יש דברים שמותר לדבר עליהם אבל יש גם נושאים שחשוב וכדאי להימנע מהם – נושאים שאינם מתאימים למשרד. הנה כמה דוגמאות:

דברים שאפשר לדבר עליהם: הטיול בסוף השבוע (הקודם או הבא,) ספרים שקראת, סרטים ותוכניות טלוויזיה שראית, המשפחה, הילדים (אבל כדאי להימנע מרכילות על בני משפחה וממונולוגים ארוכים על צרות בבית,) מזג האוויר.

דברים שכדאי לא לדבר עליהם: דת ואלוהים (בין אם אתה מאמין ובין אם לא,) פוליטיקה (אם כי קיטורים כלליים על פוליטיקאים יכולים לפעמים להיות בסדר, אם לא נסחפים לדיון ממוקד יותר,) תחביבים שלנו שיכולים להפריע לאנשים אחרים (סרטי זוועה אינם הנושא המועדף על כל אדם בעולם,) רכילות אישית על עובדים אחרים במשרד.

להימנע מנושאים אינטימיים

יותר ויותר אנשים מודעים היום לכך שהטרדות מיניות הן דבר שחייב להיעלם מהעולם ושהן הרבה יותר נפוצות ממה שחשבנו ורצינו לחשוב בעבר. כיום אנחנו יודעים שגם הערה שבעיני גבר היא לא מזיקה, יכולה לפגוע באישה ששומעת אותה. כדי להימנע מהטרדות מיניות יש להימנע לא רק מהדברים הברורים – הערות סקסיסטיות ומיניות – אלא גם מדברים פחות מובנים מאליהם: הימנעו משיחות על נשואים כמו סקס ויחסים אינטימיים כדי שלא ליצור אווירה לא נעימה עבור חלק מהעובדות והעובדים במשרד.

אז בין אם אתה מנהל שחושב על לעבור למתקן מים מודרני במשרד שלך או השכיר של המנהל הזה – חשוב לזכור שפינת השתייה של המשרד איננה מקום שנמצא מחוץ למשרד אלא מקום שגם בו ישנם דברים שאסור לעשות ודברים שכדאי להימנע מהם.

***

מוגש בחסות זברה CRM – מערכת הזברה הינה מערכת CRM המסופקת על גבי תשתית האינטרנט ומאפשרת למשתמשיה גישה ועבודה מכל עמדה המחוברת לרשת האינטרנט.

zebra

דילוג לתוכן