לידה ומוות הם שני האירועים המשמעותיים ביותר בחייו של אדם, אבל חתונה היא ללא ספק האירוע הממלכתי ביותר, וגם היקר ביותר. זוג שהחליט להתחתן (מזל טוב) צפוי להתמודד עם דילמות לא פשוטות ביחס להוצאות הכספיות, שהצ'קים של האורחים לרוב לא מכסים. זוגות מסורתיים, דתיים או חרדים, עורכים בנוסף לטקס החתונה גם שבת חתן – מה שללא ספק גורם לנחת רוח שבצידה קוצר רוח, כאב ראש וכיס מתרוקן.

אז איך אפשר לארגן שבת חתן בלי לקחת משכנתא? הנה מספר טיפים שאולי יעזרו לכם לצמצם בעלויות.

חפשו קרוב משפחה עם דירה גדולה

עברתם על רשימת המוזמנים ונזכרתם בקרוב משפחה עם דירה גדולה? זה הזמן להתקשר אליו ולהזמין אותו לשבת חתן. הודיעו לו שהוא לא צריך לדאוג ללינה כיוון שאתם עורכים אותה אצלו.

במידה והחלטתם לקיים אירוע בבית (כל בית שמתאים עבורכם), תאלצו קרוב לוודאי לקיים אירוע מצומצם בהשתתפות מספר קטן יחסית של קרובי משפחה. דאגו למזרנים לשינה, עבור שומרי השבת. לגבי הארוחות: מומלץ להזמין קייטרינג. אמנם זה מייקר את העלויות, אך באירוע מצומצם זה לא יקר מדי ובאירוע גדול לא תצטרכו להתמודד עם הלחץ.

מצאו אכסניה

מתקשים לקיים שבת חתן בבית? תוכלו לשכור אכסניה או לבדוק בתי הארחה לשבת חתן. במרבית האכסניות ובתי הארחה, מאפשרים קיום אירועים בעלות נמוכה יחסית ובאופן מכובד – המחיר של הזמנת לינה לזוג עומד לרוב על 200 ₪. כך אפשר בעלות סבירה לארגן אירוע בשבת עבור שומרי מסורת. בכל הנוגע לקייטרינג, תוכלו להזמין מחברה חיצונית או מאולם אירועים, ולהיעזר בשירותי ההסעדה במקום.

קייטרינג בעלות סבירה

אם תזמינו בית מלון, המלון מספק אוכל ומלצרים. בחרו מלון גם על פי קריטריון זה. אם החלטתם לא לקחת מלון, השקיעו בחיפוש חברת קייטרינג זולה. גם אם החברה או אולם האירועים נמצאים בעיר אחרת, את האוכל ניתן להביא לפני כניסת השבת. לגבי הגשה: אפשר לוותר על מלצרים ולהסתפק בהגשה עצמית. בקיבוץ זה עובד יופי…

חפשו מבצעים במלונות

אם אתם מארחים עשרות אנשים לשבת חתן, מומלץ לקחת מלון. השקיעו בחיפוש מבצעים בבתי מלון לכבוד שבת חתן. ישנם מלונות שמציעים דילים אטרקטיביים לשבתות ולאירועי שבת חתן. בחורף ניתן למצוא לא מעט מבצעים בבתי מלון לאירועים מהסוג הזה. לאירוע גדול לא כדאי לשבור את הראש בהפקה. אחרי הכל, בית מלון הוא הפתרון הזמין והנוח ביותר עבור אירוע גדול, ומאפשר התמודדות קלה עם הכאב ראש של הפקת האירוע, כולל שלוש ארוחות ולינה עבור האורחים שומרי המסורת בשבת. חפשו מלונות שיתאימו עבורכם ועבור האורחים – במרחק, בסוג הכשרות, במספר החדרים, וכדומה.

ארגנו את לינת האורחים בחוכמה

לרוב, למשפחה שמארגנת את השבת חתן יש לא מעט משימות על הראש. לכן מומלץ לבקש מקרוב משפחה או חבר שיהיה ממונה על הזמנת האורחים, על הרישום ועל השיכון בחדרים. מומלץ לוודא היטב לפני האירוע כמה אורחים צפויים להגיע, ומי בדיוק. את הרווקים מומלץ לשכן ביחד בחדרים, עד כמה שהחדר מאפשר. את המשפחות כדאי לשכן ביחד, בחדר אחד למשפחה. משפחות דתיות רבות מונות מספר גדול יחסית של ילדים. תוכלו להביא מזרנים במיוחד עבור ילדים קטנים, שיישנו בחדר עם ההורים והאחים.

איך שלא תבחרו לערוך את השבת חתן, כדאי לשקול את העלויות אך לא להתפשר על אירוע נוח ומכובד עבור האורחים. שיהיה במזל טוב.

***

לחצו על הבאנר לארגון שבת חתן

דילוג לתוכן