מוגש בשיתוף משרד עורך דין לתעבורה משה רבי – מתמחה בתחום דיני התעבורה ועוסק בתחום זה מזה כ-20 שנה. ובחסות בית החולים הוטרינרי שדמה.

אם אתם הורים לבני נוער, אתם בוודאי מכירים את הסיטואציה הבאה: החופש הגדול הגיע, הילדים נוטים לבלות מחוץ לבית עד שעה מאוחרת, השעה 2.00 לפנות בוקר, אתם שוכבים במיטה ספק ערים ספק מנסים לישון ומחכים שהילד שלכם יחזור הביתה מבילוי הלילה.

החופש הגדול מאפשר לבני הנוער לצאת ערב אחר ערב ולבלות בחוץ. הבילוי יכול להיות בסרט, בפאב השכונתי, או אצל אחד החברים. אתם ההורים מנסים מצד אחד להרפות ולתת לילד את האפשרות לצאת ולבלות בלי הפרעה ודאגה מיותרת, אך מצד שני הדאגות לא מפסיקות לנכר בראש.

למרות שהיום כל ילד יוצא מצויד בטלפון סלולרי, ואתם יודעים כי חינכתם את הילדים לחשוב בהגיון וכי לימדתם אותם כי בכל עת הם יכולים להתקשר הביתה ולבקש כי תבואו להחזיר אותם, הפחד הגדול ביותר הוא שאחד הילדים (גם אם זה לא הילד שלכם), ינהג ברכב לאחר שהוא שתה.

מאחר ולא תמיד ניתן לשלוט בכל דבר ועם כל המודעות הגבוהה שיש היום לנושא, הכוללת פרסומות של "אם שותים לא נוהגים", עדיין מספר תאונות הדרכים בגלל נהיגה בשכרות הוא גבוה.

.

.

מאחר ולבני נוער יש נטיה להיגרר, ולעיתים ההשפעה החיצונית הסביבתית חזקה יותר מההיגיון, מוטב כי תהיו מוכנים מראש ותדאגו לפתרונות לכל צרה.

קיימים מספר פתרונות שיכולים לעזור ולהילחם בתופעה. חלק מהפתרונות זמינים ומוכרים: לדאוג כי אחד מבני הנוער לא ישתה בערב בו הוא נוהג או לדאוג מלכתחילה לנסוע הלוך ושוב במונית ולא ברכבים הפרטים.

יחד עם הפתרונות אלה כדאי גם להכיר את מכשיר הינשוף הביתי. המכשיר איננו יקר ואפשר לרכוש במספר מקומות ברשת כולל באתר איביי. מאחר ומחירו נוח לכל כיס, כדאי לרכוש מספר מכשירים ככמות בני הנוער הגדלים בבית  ולצייד כל ילד היוצא לבילוי במכשיר כזה. יש להנחות את הילדים להשתמש בו בכל פעם שהם שתו ולפני שהם מתכוונים לנהוג. שימוש מוקדם במכשיר יכול למנוע נזק בעקבות תאונה או לכל הפחות את הדוח אותו יקבל בן הנוער במידה ויתפס שיכור על ידי שוטר.

.

.

מכשיר הינשוף הביתי מודד את כמות האלכוהול הנמצאת בדם בשעת המדידה ולכן יכול לספק פתרון זמין ונח ולהילחם בתופעת הנהיגה בשכרות. את הבדיקה מבצעים באמצעות נשיפה אל המכשיר. המכשיר מספק לאחר מספר שניות חיווי על כמות האלכוהול הנמצאת בדם.

.

.

בכל מקרה, אם אחד מבני הנוער נתפס כשהוא נוסע תחת השפעת אלכוהול ו/או נכשל בבדיקת ינשוף שעשה לו שוטר שעצר אותו, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תעבורה בנושא ולקבל ממנו את היעוץ המתאים.

לסיכום, השימוש במכשיר זה צריך להפוך לדרך חיים ולמנהג קבע, בכל פעם שאחד מהילדים שתה ולו כוסית אחת בלבד. עדיף שלא לסמוך על החושים הטבעיים מאחר והם עלולים להטעות. לכן, דאגו להסביר לילדים את החשיבות הרבה בשימוש במכשיר טרם הנהיגה ויותר מכל: למדו אותם שאם שותים, לא נוהגים.

***

תלחצו על הבאנר כדי לעבור למשר עורך דין לתעבורה משה רב

דילוג לתוכן